Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Dziennik elektroniczny

Dziennik elektroniczny SP25

Polecamy

www.bip.krakow.pl

www.efs.gov.pl

www.ore.edu.pl

www.6latki.men.gov.pl

www.portaledukacyjny.krakow.pl

www.portaledukacyjny.krakow.pl

www.portaledukacyjny.krakow.pl

www.prezydencjaue.gov.pl

www.wartobycdobrym.pl

www.uniwersytetdzieci.pl

http://krakow.pl/budzet

https://naszeszkoly.krakow.pl/

EFS

Akademia Młodych Matematyków

Projekt Diament

Radosna szkoła

Pierwsze uczniowskie doświadczenia - drogą do wiedzy

Pracownie komputerowe dla szkół

www.indywidualizacja.edu.pl

Plan zajęć realizowany w SP25

Opis projektu

SP 25 Kraków

Warto zobaczyć

Gimnazjum Nr 21 w Krakowie

 

Szkoły Odkrywców Talentów

PDF Drukuj Email

Praca terapeutyczna

Nasza Szkoła realizowała w roku szkolnym 2012/2013 projekt pn:


OPIS PROJEKTU

AKTUALNOŚCI

Były to zajęcia:

1. Zajęcia rozwijające dla uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie matematyczno – przyrodniczym,

2. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji,

3. Zajęcia logopedyczne,

4. Gimnastyka korekcyjna

______________________________________________________________________________________

Co roku w klasach pierwszych, uczniowie poddawani są "Testowi Gotowości Szkolnej" oraz badaniom sondażowym metodą  Skali Ryzyka Dysleksji.

Celem owych testów i badań jest wczesne rozpoznanie dzieci zagrożonych niepowodzeniami, zwłaszcza w nauce czytania i pisania. Ponadto badania te pozwalają wytyczyć kierunek w pracy z dziećmi czyli działań nauczycieli i rodziców zamierzających do usprawnienia funkcji rozwijających się z opóźnieniem.

 

Wyniki "Testu Gotowości Szkolnej" między innymi kwalifikują dzieci na dodatkowe zajęcia.

Na podstawie wyników badań SRD, terapeuta opracowuje plan: niezbędne wskazówki do pracy z dzieckiem a następnie udostępnia je rodzicom dzieci i nauczycielowi. Praca według opracowanego planu jest niezbędna ponieważ wspomaga proces uzyskania osiągnięć wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego.

Uczniowie z klas 1-3, ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania mogą korzystać z zajęć terapii pedagogicznej w gabinecie reedukacji. Pracują Oni głównie wspomagając rozwój funkcji językowych: percepcji i ekspresji, motoryki małej oraz funkcji wzrokowych i koncentracji uwagi.

Dzieci z klas 4-6 mają możliwość usprawniania techniki czytania i pisania podczas zajęć wyrównawczych ze swoimi polonistami oraz na zajęciach korekcjno kompensacyjnych z terapeutą.

Ponadto w naszej szkole prowadzone są zajęcia rewalidacji indywidualnej, gdzie terapeuta stosuje zindywidualizowany sposób postępowania rehabilitacyjnego, zmierzający do zmniejszenia lub usunięcia zaburzeń w zakresie procesów poznawczych, myślenia i mowy, koordynacji wzrokowo - ruchowej, słuchowej, sprawności manualnych, itp.

Uczniowie klas pierwszych mają możliwość uczestnictwa w zajęciach logopedycznych. Owe zajęcia poprzedzone są "Logopedycznym Testem Przesiewowym" na podstawie, którego napisany jest program terapii.  Głównym celem zajęć  jest poprawna artykulacja zaburzonych głosek oraz  poprawna pisownia i wymowa wyrazów w zakresie omawianych głosek.

Do pracy logopedycznej należy:

-kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej; -stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy; -doskonalenie wymowy już ukształtowanej oraz wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.

 


Specjalista terapii pedagogicznej, logopeda, Joanna Dubiecka- Zabierzowska

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE

1.    800 -  845

2.    855 -  940

3.    950 -  1035

4.    1045 - 1130

5.    1140 -  1225

6.    1245 -  1330

7.    1350 -  1435

8.    1445 -  1530

9.    1540 -  1625

10. 1635 -  1720

 


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates web hosting Valid XHTML and CSS.