Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

Dziennik elektroniczny

Dziennik elektroniczny SP25

Polecamy

www.bip.krakow.pl

www.efs.gov.pl

www.ore.edu.pl

www.6latki.men.gov.pl

www.portaledukacyjny.krakow.pl

www.portaledukacyjny.krakow.pl

www.portaledukacyjny.krakow.pl

www.prezydencjaue.gov.pl

www.wartobycdobrym.pl

www.uniwersytetdzieci.pl

http://krakow.pl/budzet

https://naszeszkoly.krakow.pl/

EFS

Akademia Młodych Matematyków

Projekt Diament

Radosna szkoła

Pierwsze uczniowskie doświadczenia - drogą do wiedzy

Pracownie komputerowe dla szkół

www.indywidualizacja.edu.pl

Plan zajęć realizowany w SP25

Opis projektu

SP 25 Kraków

Warto zobaczyć

Gimnazjum Nr 21 w Krakowie

 

Szkoły Odkrywców Talentów

PDF Drukuj Email

Aktualności

Zachęcamy do udziału w kolejnym konkursie:

XII Ogólnopolski Logopedyczny Konkurs Plastyczny

„Trudne głoski,

trudna sprawa z głoską „R” – to jest zabawa!”

Cele konkursu:
- rozwijanie zainteresowań plastycznych,
- zainteresowanie uczniów trudnymi głoskami        i wyrazami,
- dbałość o poprawną wymowę.

 

Warunki:

Format pracy: A4 
Technika: dowolna

 

 

czas trwania konkursu: od 22.02.2013 do 06.05.2013

 

 

__________________________________________________________________

XI Ogólnopolski Logopedyczny Konkurs Plastyczny „Nasze piękne polskie słowa” (data zakończenia: 2013-04-12) (czytaj więcej)

Na konkurs należy nadesłać pracę plastyczną ilustrującą wybrane przez dziecko słowo, które ma dla niego szczególną wartość, ukazujące piękno naszego języka (np. słowo, które kojarzy się dziecku z kimś lub czymś miłym, które się uczy lub potrafi już poprawnie powiedzieć i sprawia mu to radość).

Zapraszamy do udziału!

 

Czekamy na wyniki konkursu:

X Ogólnopolski Logopedyczny Konkurs Plastyczny „Mój ulubiony wierszyk logopedyczny” (czytaj więcej)


Nasze prace:

 

Logopedia

Logopedia to nauka zajmująca się kształtowaniem prawidłowej mowy, zapobieganiem powstawaniu wad wymowy, likwidowaniem błędów i korekcją wad a także nauczaniem mowy w przypadku jej braku lub utraty.

Hasło,, Logopedia” i ,,Logopeda” kojarzą się najczęściej z dzieckiem o zaburzonej mowie.

Mowa jest często czynnikiem decydującym o kontaktach międzyludzkich, sukcesach zawodowych, miejscu w polityce itp. Jest ona bardzo delikatnym instrumentem i nawet niewielkie dysfunkcje odbijają się na niej niekorzystnie.

 

Poważniejsze zagrożenie może stanowić: - - nieprawidłowa ciąża; - trudny lub nieprawidłowy poród; - niższe oceny w skali APGAR, - brak podstawowych odruchów fizjologicznych (ssania, płaczu itp.)

Z badań psychologów, pedagogów i logopedów wynika, że występuje korelacja między rozwojem ruchowym i mową. Jeżeli dziecko ma opóźniony rozwój  ruchowy to najczęściej występują zagrożenia w rozwoju mowy.

Wśród zaburzeń mowy najczęściej spotykamy się z dyslalią (z gr.dys- zaburzenie, lalia- mowa= zaburzenie mowy)

Dzieci z zaburzeniami mowy funkcjonują w szkole zazwyczaj poniżej swoich możliwości. Świadome zaburzenia, cały swój wysiłek kierują na przebrniecie przez wypowiedź, upraszczając jej treść i nie wyrażając w pełni swych myśli. Błędy popełnione w pisaniu kwalifikują ich pracę do najniższych ocen. Wykpiwane i ośmieszane przejawiają z czasem niechęć do rówieśników i szkoły. Nie udzielają się społecznie, rzadko są akceptowane w zespołach rówieśniczych. Przykre doświadczenia wytwarzają poczucie mniejszej wartości, skłaniają raczej do unikania mówienia, wywołują  lęk przed wypowiadaniem się.

Współczesny nauczyciel musi mieć świadomość, że jednym z najważniejszych celów edukacyjnych jest zapewnienie dzieciom optymalnych warunków rozwojowych. Wśród nich znajduje się umiejętność komunikatywnego posługiwania się językiem ojczystym w mowie i piśmie. To w przedszkolu i szkole dzieci mają doskonalić poprawność artykulacyjną, wyrazistość mówienia, wzbogacać słownik. Do nauczyciela należy rozpoznanie i zdiagnozowanie sytuacji i podjęcie prób terapii ewentualnie skierowanie rodzica z dzieckiem na terapie logopedyczną do specjalisty.

Terapia logopedyczna- całość specyficznych, zamierzonych oddziały

wań ukierunkowanych na usuniecie wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania się.

Cel główny terapii logopedycznej:

-poprawna artykulacja głosek

-poprawna pisownia i wymowa wyrazów w zakresie omawianych głosek

Cele szczegółowe:

-kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej

-stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy

-doskonalenie wymowy już ukształtowanej

-wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń

Zadania:

-usprawnienie narządów mowy; -wywołanie głosek; -usprawnienie techniki czytania i pisania;

-usunięcie wadliwych form re

alizacji dźwięków i wytworzenie na ich miejsce nowych prawidłowych

Metody:

- ćwiczenia logopedyczne- oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, usprawniające motorykę i kinestezję narządów mowy.

-pokaz i wyjaśnianie ułożenia narządów artykulacyjnych

- odczytywanie mowy z ruchu ust

- wykorzystanie nieartykułowanych dźwięków lub czynności fizjologicznych do tworzenia nowych głosek (np. wibracje warg, chuchanie)

- kontrola wzrokowa, dotykowa;

-fonogesty; -mowa wydłużona;

- gesty umowne;

- mówienie rytmiczne

 

Formy pracy: -praca grupowa

Plan pracy:

1.Prace organizacyjne: przygotowanie miejsca pracy, zebranie niezbędnych pomocy dydaktycznych.

2. Diagnoza logopedyczna- kwalifikowanie dzieci do zajęć logopedycznych, konsultacje z wychowawcami, założenie dokumentacji.

3. Ćwiczenia logopedyczne

-oddechowe: wyrabianie oddechu dla mowy, ćwiczenia oddechu przeponowego, wydłużenie fazy wydechowej, ćw. ekonomicznego zużywania powietrza i umiejętności synchronizowania pauz oddechowych z treścią wypowiedzi

- głosowe: wyrabianie właściwej tonacji, ćwiczenia umiejętności modulowania siły głosu i prawidłowego brzmienia głosek w sylabach, wyrazach, zdaniach, naśladowanie głosów.

-słuchowe: usprawnianie odbioru bodźców akustycznych, rozróżnianie głosek dobrze i źle wypowiadanych.

- artykulacyjne: usprawnianie właściwego funkcjonowania narządów mowy, wywoływanie głosek w izolacji, utrwalanie ich poprawnej realizacji w wyrazach, zdaniach, nauka wierszy, piosenek z nasileniem głoski ćwiczonej.

-leksykalne: rozwijanie mowy poprzez opowiadanie historyjek obrazkowych, ilustracji, przeczytanego tekstu

4. Współpraca z wychowawcami, rodzicami. Instruowanie o sposobie korekcji mowy, pokaz ćwiczeń, informowanie o postępach

Diagnoza logopedyczna:

- badanie artykulacji głosek w izolacji; -realizacje głosek w wyrazach; -badanie słuchu fonetycznego;

-poziom analizy głoskowej i sylabowej; -sprawność motoryki narządów mowy



Joanna Dubiecka- Zabierzowska

 


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: joomla templates web hosting Valid XHTML and CSS.